Stadskuppen.

När äldsta sonen fyllde 18 år skedde det en statskupp inom den Adetoftska/Anderssonska klanen. Jag blev utan demokratisk omröstning degraderad från posten som ansvarig för gossens ekonomi och han dikterade en total frigörelse från det tidigare styret. Efter revolutionen finns jag dock kvar vid hans nya lilla hov som huserar i hans rum i vår ombyggda trerummare. Jag får tvätta, laga mat och verka som låneinstitut åt hans höghet.

Ett av de första beslut som togs av den nu myndiga sonen var att skaffa eget telefonabonnemang. Det som tidigare stod i mitt namn och belastade min ekonomi blev helt plötsligt för dyrt när räkningen landade på hans skrivbord.

Nu hade vi helt plötsligt ett abonnemang som kunde sägas upp först efter ett par månader. Min tekniska rastlöshet och behov av nya prylar gjorde att jag drog ut på det. Kanske det går att lösa så jag får ut något av det?

Mycket riktigt. “Jag har en plan” som Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson hade sagt.

Istället för att köpa kontantkort till lilltösen så kan jag ju nedgradera abonnemanget och kanske få en ny telefon också.

I en av mina svagare stunder och en rejäl formsvacka så lånade jag ut min iPhone 6S+ till henne. Hon vägrar naturligtvis att lämna tillbaka den. Jag förstår henne. Således fick jag återgå till min gamla Nexus 5 som hade blivit väldigt seg i jämförelse med iPhone.

Mitt faderliga hjärta tillät inte det. Att ta tillbaka den alltså. Jag hade hellre hängts upp på torget, allom till skräck och varnagel.

Jag fick med mig Maria på idén och vips så har dottern en telefon som fungerar och täcker hennes behov med allt vad det innebär och jag har en ny Honor8.

Alla är nöjda och glada.

Kameran är riktigt bra i min nya telefon. Jag håller på att utveckla mitt mobila fotograferande. Det går att knäppa riktigt fina bilder med den och det bästa av allt, den är alltid med!

Mvh Ade.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......