Vallhammra. Minnen från förr.

Min far skriver om sin uppväxt i Kortedala under -50 och 60-talet. Även om jag inte var med på den tiden när Jesus gick i kortbyxor så läser jag hans berättelse med ett leende på läpparna. Han skriver på ett kul, lite ironiskt sätt som gör berättelsen igenkännande.

http://bablog.adetoft.com/vi-som-satte-farg-pa-kortedala/

Jag funderar lite på min egna uppväxt på Ljungkullen i Sävedalen. Det finns en del att berätta även om den. Kanske ska jag ta efter min far och berätta om mina unga år på "Gunggården", "lillskogen" och Vallhamra Skola.

Jag får fundera ett tag på upplägg. Bara tanken om att gå tillbaka till den kravlösa tiden väcker minnen. Alla brännbollsturneringar på gården. Leka pangpang i P-däcket. Tant Andersson som kommer ut och säger till när vi gungar för högt. Pulka, snowracer och slalomskidor i backen ner mot torget. Ja det finns hur mycket som helst att berätta.


Jag sätter ingen deadline för det här. Det får växa fram. Men håll utkik!

Mvh Ade!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!