Skinkgrillning 2016

Som seden kräver så tändes grillen även detta år i Juletid. Den 23 december grillas Julskinkan och den 31 december grillas nyårsmiddagen. Det har dock tillkommit en meny som jag tror kan bli permanent och lagstadgad i mellandagarna. Kalkonmiddagen!

Det är alltså tre stora grillhändelser som jag tänker bryta ner i tre inlägg. Vi börjar med skinkan!

Att grilla sin skinka på grillen är faktiskt lättare än många tror. Med rätt grill och rätt teknik så är det inte svårare än att ta bilen och köpa en färdigkokt gris.

Jag har skrivit spaltmeter om snakemetoden och skinkgrillning så jag tänker inte gå in på detaljer. Klicka (här) för mer ingående information.


Det roliga med skinkgrillning 2016 var att min far lyckades ta sig ner från de djupa Hälsingeskogarna för att vara med om denna årets höjdpunkt. Dagen till ära hade jag två skinkor att grilla. Den ena fick gå i Webern och den andra var vigd åt min far och kamadogrillen.


Jag tror nog att farsan blev imponerad och tar med sig denna tradition till Hälsingland och kör en egen Skinkgrillning 2017.




God fortsättning!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!