måndag 26 september 2016

Vardagsgrill. En marinad för livet.

Även om livet är stressat och tiden är knapp så finns det nästan alltid en liten lucka för att hinna med att tända grillen. Om än inte varje dag men någon gång i veckan iallafall.

Idag jobbar Maria kväll och det där med matlagning faller på mig. De dagar då detta inträffar så är det ofta grillning planerad. Så också idag. Jag har börjat köpa karréskivor istället för kotletter. Det är inte mycket som slår en perfekt grillad karréskiva.

Jag sköljer och torkar av dem. På med lite olivolja och min favvorubb. Smaskigt!


När det kommer till grillen så se till att den är riktigt varm! Grilla ca 3 minuter per sida med locket på. Konsten med karréskivor är att ta dem exakt när de är klara. Går de lite för länge så blir de torra och sega. När köttsaften som tränger upp är klart som korvspad så är de färdiga. Låt dem gärna vila en stund innan servering.


Många rynkar nog på näsan åt att grilla när det duggar lite och luftfuktigheten är tropisk men för mig är det perfekt! Inga grannar som har hängt ut tvätt och deras balkongdörrar är stängda. Jag får operera mol allena.

Jag har även en hel karré i frysen. Tanken är att köra en pulled pork. När detta blir av vet jag inte. Men det har blivit något av en favorit här hemma. Jag ber att få återkomma.

Mvh Ade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar