torsdag 29 september 2016

Den felande länken.

Nu blev det ju så illa att jag inte klarade mig ifrån den här satans mancolden. Feber, hosta och en snorfabrik har intagit min kropp. Jag är helt hjälplös.
Som ett litet nyfött barn ligger jag i fosterställning och skakar i frossa när febern stiger.
I nästa stund, när de febernedsättande karamellerna gör verkan, har jag lust lägga mig naken ute på parkeringen. Svetten forsar fram och det är omöjligt att ligga kvar i sängen.

Detta måste väl vara ett av evolutionens mest misslyckade skapelse. En man med feber. Det är ju ett under att mänskligheten har överlevt.

Hur överlevde vi ens stenåldern?
-Eey! Kan du kila ut fixa lite käk? Jag och ungarna börjar bli lite hungriga. Ta med lite ved också. Elden i grottan får inte slockna.
-Nää. Jag har feber och har ont i kroppen. Kan inte du göra det? Jag orkar inte.
Ha ha! Fy fasen! Så fort kroppstemperaturen stiger med 1,5 grad så blir vi totalt hjälplösa. Vad handlar det om? Det är ju så att man skäms.

Jag har nu 39 graders feber och är totalt lamslagen. Helt orkeslös. Måtte det vända snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar