Att äga situationen är som balsam för själen.

Japp! Jag är en obotlig "griller".

Mitt intresse för att stå ute i ur och skur, året om har utvecklats till att bli en hobby. Jag kan ägna en hel helg åt att tillaga någon smarrig köttbit som äts upp på "fem röda".
Lika mycket som slutresultatet är viktigt så betyder själva grilltekniken oerhört mycket för mig. Mängden briketter, ventiljusteringar, temperatur och tid.

Jag har nu tre vanliga klotgrillar. En av dessa tre är en liten bärbar "smokey Joe" som är perfekt att ta med på pickniken. De andra två används nästan alltid när jag grillar. En grill är helt enkelt för lite när det vankas kött och massor av tillbehör.

Jag tittar ständigt på nya grillar, tillbehör mm. Jag följer ett stort antal bloggar som delar recept, tips och massor av grillglädje.
Om jag hade haft pengar i överflöd så kan jag tänka mig, utan minsta blink, att köpa en grill som kostar över 15 000.

Det var så den uppkomna diskussionen i lunchrummet uppkom häromdagen.

Jag blev ifrågasatt (med glimten i ögat) av en kollega. Han sa att det är fan inte klokt! Hur kan man slänga så mycket pengar på en grill!? -Då måste du grilla varje dag för att det ska ihop!

Nu är det ju så att jag grillar inte för att "tjäna" pengar. Jag grillar för att det är roligt och jag gläds av att se uppskattande miner från familjen när de sätter tänderna i alla läckerheter.

Jag kontrade fort med nämnda kollegans golfspel. För att hans spelande ska "gå ihop" så behövs det läggas till fler dagar i veckan! Mycket muntra tillrop ljöd från resten av kamraterna i rummet.
Jag sa "Det är dags att lägga locket på denna diskussion för du blev precis jävligt ägd"!

Japp. Små härliga situationer som sätter piff på tillvaron.

Tack för mig!

©Foto Fredrik Adetoft

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......