fredag 17 oktober 2014

Bitch slap!

Trött efter veckans slit för brödfödan äntrar jag farstun. Som sig bör en fredag  står barnen uppställda på rad i givakt för att tillsammans med sambon sjunga en liten välkomsthälsning.

Eller inte!

Nåväl. Jag får drömma vidare.

Jag sätter mig vid köksbordet och öppnar en kall öl. Det smakar ljuvligt! Jag låter den efterlängtade klunken skölja ner det sista av arbetsveckan. Nu är det "tamejfaan" helg.

Jag ropar på lillsnigel. Hon kommer springandes och hoppar upp i mitt knä. Efter en stor kram så frågar jag hur det har varit i skolan. -Bra säger hon. Hon fortsätter. -Jag vet vad "Bitch slap" betyder.

-Va fa.......ehh jasså? Vad betyder det då?

-Det är när man slår på någons näsa.

-Okej? Men du får inte gå runt och säga så. Då kan någon bli rädd och ledsen.

-Okej!

Och så springer hon iväg med ett leende. 
Kanske ska ta ett snack med hennes äldre bröder. Igen!

Ha en go fredag! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar