Norskt fiasko?

Herrarnas stafett är över. Guld till Sverige! Helt fantastiskt.
Jag lyckades med seklets värsta felplanering. Att lova sambon skjuts till hennes jobb en söndag som denna visade sig vara ödesdiger för att se alla sträckor på guldstafetten. Hellner på sista sträckan fick avlyssnas i bilen med +Sveriges Radio på högsta volym. Stort fail! Men en lycklig sambo har jag mer nytta av i framtiden än en missad målgång hehe.

Så här någon timme efter den fantastiska insatsen som dessa svenska herrar stod för är det ett massivt drev i pressen om det norska fiaskot. Men hallå! Dom kom fyra! Det är faan inte illa pinkat! Visst har dom större krav på sig själva och förväntningarna på hemmaplan gör även den mest iskalla lite skakis.
Jag kan förstå deras frustration.

Om vi kollar i medaljligan under dessa olympiska spel så slår Norge Sverige ganska rejält.
Vi hittar Norge på en andraplats med 5 guld, 3 silver och 6 brons.
Sverige kommer först på 11 plats med 2 guld, 5 silver och 2 brons.

Visst är det kul att retas lite. Jag är själv en spridare av diverse hånfulla inlägg.
Men jag vet också att Norge är en bättre nation totalt sett.

Så det där med fiasko tycker jag låter surt i mina öron.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......