Totalt värdelös!

Lillsnigel sken opp. Lyckan lyste som en soluppgång i hennes ögon. Ikväll skulle hon och jag mysa i soffan med en film. 

Efter en hel dag i förskolan som även innebär ett par timmar på kvällsdagis så var det äntligen dags att åka hem. 
Hemma runt 19. På med nattlinne. En tallrik med fil och cocopops serveras till den lilla damen. Till mig själv blir det några varma mackor. 
Filmen rullar. 
Kissepaus. Jag passar på att diska. 
Åter i soffan och till filmen. 
Mobilen ligger på laddning i köket. En medveten gest för att ägna all tid åt filmstunden med min dotter. 
Lillsnigel kryper närmare. 
Sedan minns jag inget mer. 
Hehe. Somnade visst. 

Jag är totalt värdelös på att hålla mig vaken! Inte ens en animerad film tillsammans med min dotter klarar jag av. 

Nu ligger hon i sin säng. Hon sa inget om att jag somnade. Kanske var hon nöjd med att jag bara var närvarande. Utan mobil. Utan surfplatta. Visserligen sovandes men ändå där. För henne. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!