God fortsättning!

Nu är det över.
Nästan.
Att efter all stress, julstök och förberedelser innan Tomtens ankomst, bara få sätta sig ner i soffan och njuta av allt det fina som inte hinns med att uppskattas när stöket är i full gång är något av det bästa jag vet.
Juldagsmorgon. Alla sover. Det är tyst. Barnens förväntningar från igår sitter kvar i väggarna. Jag kan nästan ta på stämningen.
En ensam kopp kaffe och lite rester från Julbordet på en liten tallrik i soffan. Äntligen kan jag andas ut.
Jag vet att lillsnigel kommer att vakna när som helst. Ivrig att greja med klapparna som tomten delade ut igår.


Det bästa jag kommer på att säga om livet just nu är "härligt".

God fortsättning på er!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......