Dagen då läxboken låg på bordet!

Släpar mina trötta ben i snön. Lillsnigel ligger steget före. Hon öppnar brevlådan och konstaterar att storsnigel är hemma. Han tar nämligen alltid in posten om han är förste man hem.

Jag tittar in i köksfönstret, storsnigel skymtar förbi i värmen innanför.

-Halloj! Vi är hemma!

Jag hjälper lillsnigel av med hennes kängor. Dom är lite knöliga att få av för en femåring.
Slänger sedan en blick in i köket.

???!!!!!!!

Omedelbart ropar jag på lillsnigel!
-Kom hit! Ta på dig dina kläder igen! Vi har gått in i fel lägenhet! Det sitter en tonåring vid köksbordet och gör läxor! Det kan inte vara din bror.

För första gången i sonens åtta år långa skolgång ser jag honom sitta med läxor.
Nån gång i småskolan kanske men aldrig i mellan eller högstadiet. Lik förbannat hänger han med och har förvånansvärt höga betyg.

Så här dagen efter har chocken lagt sig lite. Vet ju att jag inte var bättre själv.
Min farsa har säkert ett och annat att säga. Haha!



20130214-191221.jpg

Kommentarer

  1. Undrens tid är inte förbi, haha!

    SvaraRadera
  2. Riktigt gott att komma hem till :D

    SvaraRadera
  3. Vet inte. Asså den chocken kan inte vara nyttig!!

    SvaraRadera
  4. Redig pöjk!

    SvaraRadera
  5. Ja, vad jag kan minnas gick du igenom hela skolgången med en A5 anteckningsbok rullad i bakfickan tillsammans med en blyertspenna. Anteckningsboken hade inte en enda anteckning. Det var kanske inte så konstigt eftersom pennan inte hade någon udd. Jag tror också att du var mycket undrande när du fick en skolväska - vad skulle man ha en sådan till? //BA

    SvaraRadera
  6. Haha!! Glöm inte elevkalendern!

    SvaraRadera
  7. Japp! Han brås på far sin.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......