Ledarskap och utveckling

God kväll på er.

Har på senare år blivit väldigt intresserad av ledarskap, planering mm. Jobbade på ett företag som växte sig ganska stort på kort tid. Mycket av det som är stommen i ett välmående företag blev eftersatt. Struktur, planering, rutiner mm.

Man märkte så väl på dom ansvariga att dom tappade kontrollen. Vi i produktion mådde sämre pga ovisshet och krånglig planering. Med få enkla medel hade det inte behövt bli så. Jag har 20 års erfarenhet av byggbranschen så lite har man ju snappat upp. Men det var som att tala till döva öron. Men men. Företaget lever kvar men med minskad styrka.

På mitt nya jobb märker jag lite samma tendenser. Väldigt rörigt och ingen ordning. Trivs väldigt bra med mitt jobb nu så kanske jag ska skriva ner lite riktlinjer för att styra upp saker och ting.

Här är en blogg om ledarskap mm som jag gillar. Mycket spännande!

http://www.aventyrenso.se

Kommentarer

  1. Exat vad jag upplever på min firma nu. På Ericson som jag jobba på i många år det var det gott å blandat med ledarna ingen katastrof som med cheferna jag har nu..jag har stoft till en roman en riktig kioskvältare!

    SvaraRadera
  2. Haha! Bara att skriva! Nä skämt åt sido. En dålig chef kan få hela arbetslaget att verka dåliga!

    SvaraRadera
  3. Tamme sjutton att jag ska skriva! Jobba som lärare ett år..dåligt ledarskap och långsamt.

    SvaraRadera
  4. Petra Graneström6 januari 2013 21:41

    Tror att du har stor kunskap om ledarskap. Så varför inte styra upp röran på ditt jobb? Ge det ett försök!

    SvaraRadera
  5. Tack Petra!
    Blir så sugen på att gå någon utbildning i ämnet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......