Lugnet lägger sig.

Lugnet lägger sig. Lillsnigel slocknade för en och en halv timme sen. Mellansnigel är tillbaka hemma hos sin mamma efter en kanske inte så, i hans ögon fartfylld vistelse. Men han verkade nöjd iallafall. Storsnigel sitter på sitt rum med gitarren i knät.
Jag jobbade i Skövde hela veckan och bodde på hotell. Trök och ligga borta. Det blir långa dagar. Hela helgen har jag varit trött som en Beckfilm.

Söndagsångesten kryper på. Ska tillbaka till Skövde. Blir till att pendla eftersom jag inte kan lämna lillsnigel till någon. Sambon jobbar ju kväll i veckan så det finns inga alternativ. Men men.

Julpyntet är delvis framme och det lyser upp tillvaron. Inte att jag deppar runt i vintermörkret men visst är det härligt med lite ljus och tomtar.

Nu är det snart läggdags för mig. Läsa lite och drömma om.......ja det vette faan.

Ha det fint så hörs vi i morgon!


20121202-211715.jpg

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!