Flykten från magsjukan!

Nu drar det ihop sig!! Snaran dras åt. Den kommer närmare och närmare. Sakta men säkert.

Magsjukan!!!!

Vad ska man göra? Vart ska man fly? Kan man fly?

Vill verkligen inte att detta as till tarmtömmare ska drabba min familj i den stundande Julefriden.

Min kräkhatande sambo vars fobi för magsjuka är så stor att hon lätt skulle kunna emigrera till nordpolen och bo ensam i en bivack med endast Iphone och en flaska handsprit som sällskap ringde till lillsnigels dagis idag för att höra om det gick magsjuka där. (lillsnigel är hemma hos sin mamma denna vecka pga mitt jobb) Svaret blev inte vad hon ville höra! En tredjedel av personalen är hemma i magsjuka! Minst en unge spyr varje dag på dagiset!

Jag var inte hemma när detta samtal ringdes men jag kan riktigt se paniken i min sambos ögon!

Ja ha......vad ska vi göra nu? Nästa vecka måste ju hon vara på dagis!! Faan!!

Det hade ju varit jävligt perfekt om vi alla låg och vomerade under Julhelgen. Vi som älskar allt som har med denna högtid att göra. Den kommersiella biten iallafall ;-))

All julmat vi fixat! Skinkan som jag ska grilla den 23. Allt godis vi ska göra på söndag! Ska det gå åt helvete?? Jag säger jävligt hårt och bestämt NEJ på den frågan!

Jakten har börjat! Kalender fram och kolla vilka dagar sambon är ledig. Ringa lillsnigels mamma och höra om hon ev kan tänka sig att ha sitt barn några dagar extra mm!

Ska vi lyckas att hålla oss borta från magsjukan och få behålla maten innanför kroppen? Det återstår att se!

Bild

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......