Katt som driver en till vansinne!

03:12
Vaknar med ett ryck! Katten står och jamar. Ett litet tyst men jävligt irriterande mjaauu. Var femte sekund ungefär stöter han ut detta läte som lätt skulle kunna användas som tortyr på väl valda idioter.
Drar täcket över huvudet och hoppas sambon ska hand om pälsbollen. Det brukar hon ju göra!
Men nä då! Hon ligger och snarkar. Hårt!
Slutar han inte jama snart blir det faan handväska av honom! Det är bara att masa sig upp och gå in på dass för att vrida på kranen i handfatet. Missen dricker nämligen bara ur kranen.
Sätter mig på muggen och väntar.......
Han hoppar ner efter vattenpausen och jag släpper ut honom i mörka natten.
Trött som en frostskadad hängbjörk lägger jag mig igen. För att en timme senare vakna till samma jävla jamande.
Fast nu kommer det från fönstret i sovrummet. Han sitter på fönsterblecket och stönar rätt in i det öppna vädringsfönstret. Faan! Tänk att en liten kattjäkel kan reta upp en så förbannat mycket! Som tur är vaknar sambon och släpper in skrikmaskinen.
Jaha. Då är det snart dags att gå upp då!
05:00
Upp och hoppa! Känner mig något dimmig efter lördagens herrmiddag och nattens verksamhet med en bortskämd katt.
Gröt, väcka lillsnigel, kolla på Lammet Timmy och åka till dagis.
Det flyter på bra. Tills vi kommer fram till förskolan där jag ska dumpa lillsnigel. Möter en mamma som säger att det är stängdag. Man måste ha anmält i förväg om ungen ska vara där. Men va i helvete!! Inte faan har det kommit någon info om detta! Mamman var upprörd för hon har oxå totalt missat detta.
Det satt en liten lapp i hörnet på anslagstavlan. Inget mer!
Känner paniken växa! Satan! Jävligt skämmigt att ringa till chefen och säga att jag inte kommer in i dag. Börjar leta efter lösningar men då säger mamman, som inte hunnit iväg än att hon kan ta lillsnigel eftersom hennes arbetsdag redan är förstörd. (vi är grannar).
Så fantastiskt schysst! Vilken ängel!
Hon räddade min dag idag! Tack!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......

Träning pågår!