Nytt jobb.

Har inte gått upp än.
Sambon skramlar i köket och jag ligger och tänker på veckan som gått.
Första veckan på det nya jobbet.
Har ju turen att få jobba med ett gäng dårar som skojar och aldrig verkar deppa ner sig. Där passar jag perfekt.
Själva arbetsuppgiften består ju i att montera hissar.
Man kan säga att det kommer en gigantisk Mecano-låda.
Bara att skruva ihop i rätt ordning.
Ofta är det nolltolerans som gäller. Alltså väldigt liten eller ingen felmarginal alls.
Som snickare var det mer: -Får det inte slå på en "tum" så går jag hem. Typ.

Två lasrar står i botten på schaktet. En vid varje gejder. På gejdrarna har man sedan "sikten" som laserstrålen går igenom. Häftigt som tusan.

Jag är väldigt nöjd med första veckan. Ett jobb som jag kan trivas med.
Om det blir till pension får tiden utvisa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......