Nya verktyg!

Som många av er vet så har jag ju bytt yrke. Från snickare till hissmontör. Med denna lilla växling av spår i livet så var det en hel del annat som oxå byttes ut. Typ hela vektygsuppsättningen!
Dom senaste fyra åren fimpade jag snickarbältet till förmån för västen. Minskad belastning på höfterna som största vinsten. Sedan hasar ju inte byxorna ner i knävecken heller. (finns det brallor med röv i?)
Jag kunde hitta allt i fickorna med förbundna ögon, hörselkåpor för öronen och i kolmörker!
Nu är det andra verktyg som gäller. Mest fasta nycklar och mutterknack! 
Min gamla fina svarta snickarväst fick jag inte ha på mig på det nya jobbet. Där måste man ha "varsel" på överkroppen. Tur att det finns västar av den typen!
Så nu är jag lycklig ägare av en självlysande väst med massor av fickor!
Problemet är att jag inte har hittat rätt plats än för mina verktyg. Men det har blivit bättre. Tror att allt faller på plats efter ett tag.

Den här killen har inga problem med verktygsförvaring iallafall!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......