Kaffevanor!

Gillar ni kaffe?

Jag älskar kaffe. Men jag dricker inte speciellt mycket. Är ganska kräsen när det kommer till denna svarta dryck.

1-3 koppar om dagen. Bryggt i min moccabryggare!

Hellre 1 kopp som smakar underbart än 5 som smakar som en blandning av gamla träskor och pappmugg!

Det går åt ca ett 250g pkt i veckan. Inte mycket, jag vet, men det bryggs med kärlek och är förbannat gott!

Ska börja mala själv oxå. Hehe.....Det kommer att ta ännu längre tid att få min kopp men det kommer att vara värt det!

Vad har ni för kaffevanor? Hur många koppar går det? Kaffekontot, är det övertrasserat?

Kommentarer

  1. 1-3 koppar om dagen...maler gärna själv...det ska vara mörkrostat kaffe och aldrig billigt köpt på Willys ...då kan det kvitta för det smakar ju piss =)

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren Jane!Du är nog den första som skriver något.Kul!Det där med kaffe, den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

    SvaraRadera
  3. Håller med, det är skillnad på kaffe o kaffe:) nymalet ska det vara! Men det kostar ju en hel del mer! Blir det gott i den lilla mackapären?

    SvaraRadera
  4. Pontus!Den där mackapären är väl det närmaste du kan komma en sådan där svindyr kaffemaskin. Jag fick min av morsan. Konsten är att ha rätt temperatur. Men det smakar väldigt gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Är vi alla alkoholister?

Tankar i en nybörjares huvud.

Hemkörd bastard.......